اصول موفقیت چیست ؟ 26 اصل موفقیت

فهرست مطالب

اصول موفقیت چیست؟

همانطور که در مقاله موفقیت چیست؟ گفتیم موفقیت پکیجی برای فروش ندارد و اسرار سری و مخفی برای آن وجود ندارد بلکه موفقیت حاصل تلاش همراه با اشتیاق و اصولی در راستای هدف درست است.

برای رسیدن به موفقیت لازم است اصولی را رعایت کنیم. رعایت این موارد لزوما به نتیجه مطلوب نمی‌رسند مگر اینکه در مسیر و در راستای هدفی درست مورد استفاده قرار بگیرند.

اصول موفقیت چیست
اصول موفقیت چیست ؟

مسیر موفقیت:

اولین قدم در راه موفقیت داشتن یک شخصیت خوب است. دومین قدم استقبال از چشم انداز‌های تازه و سومین قدم این است که اطمینان پیدا کنید فعالیت های روزانه شما مطابق با اهداف والایی است که دنبال می‌کنید، با علم به اینکه همیشه آنچه را می‌کارید برداشت خواهید کرد.

اصول موفقیت چیست؟

اصول موفقیت چیست
اصول موفقیت چیست ؟ موفقیت را بیاموزیم

در ادامه به بیان و بررسی 26 اصل موفقیت می‌پردازیم:

  1. انتخاب هدف درست: همان طور که پیش از این نیز گفته شده لازم است که اهداف زندگی خود را به خوبی و درستی انتخاب کنیم تا هر اقدام دیگر ما معنا پیدا کند.
  2. تعهد: لازم است به انتخاب خود و اهداف خود متعهد باشید. این تعهد به این معنا است که بتوانید خود را وقف اهداف و ارزش های خود کنید و حاضر به از خود گذشتی برای رسیدن به آنها باشید. لازم است بگوییم که این از خود گذشتی و تعهد اگر در راستای هدف درست باشد برعکس تصورات عموم افراد اصلا عذاب آور نیست.
  3. جسور و با اراده باشید: برای اینکه بتوانید موفق باشید لازم است که بتوانید بر ترس های خود غلبه کنید. افراد ترسو بع خصوص آنهایی که تسلیم ترس خود می‌شوند بسیاری از فرصت های موفقیت را از دست می‌دهند.
  4. خودتان را باور داشته باشید: برای رسیدن به موفقیت لازم است که به خود و توانایی های خود ایمان داشته باشید و با شجاعت به پیش قدم بردارید.
  5. ارزش زمان را درک کنید: شما در زمان زندگی می‌کنید و این زمان و خود شما کرانمند و محدود هستید. لازم است این مسئله را بپذیرید و از زمان حال و خودتان در زمان حال بهترین و بیشترین استفاده را ببرید.
  6. ارزش موانع را درک کنید: موانع، فرصت‌های زندگی در لباس موفقیت هستند. برعکس تصور اکثر ما که موانع نشان دهنده خط قرمز و ایست هستند در واقع موانع فرصت های بسیار با ارزشی هستند تا فکر کنیم و از امکانات در دسترس خود استفاده کنیم تا موانع را پشت سر بگذاریم و از این تجربه درس هایی را بیاموزیم که بتوانیم در مسیر موفقیت از آنها استفاده کنیم.
  7. منابع را شناسایی کنید: منابع ما شامل تمام چیز هایی می‌شود که در جهان ما وجود دارد و می‌توانیم از آنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنیم. این منابع به طور کلی به دو دسته منابع درونی و بیرونی تقسیم می‌شوند.

منابع درونی شامل استعداد ها و توانایی های ما می‌شود و منابع بیرونی شامل منابع اقتصادی، اجتماعی و حمایتی ما می‌شود.

  1. روابط اجتماعی سازنده داشته باشید: بسیاری از موفقیت ها و اهداف ما وابسته به اجتماع است برای این منظور لازم است که بتوانیم روابط اجتماعی سالمی داشته باشیم و از آدم های سمی پرهیز کنیم.
  2. مربی داشته باشید: مربی شخصی است که هدفی مشترک یا مرتبت با هدف شما داشته است و میتواند در این مسیر به شما کمک کند. لازم نیست این مربی حتما به صورت حضوری باشد، یک کتاب یا شخصی که در فضای دیجیتال در حال فعالیت هست نیز می‌تواند شما را یاری کند و مربی شما باشد.
  3. از الان شروع کنید: هیچوقت قرار نیست زمان مناسب برای موفقیت پیش بیاید مگر اینکه از الان شروع کنید و هر روز زمانی را برای اهداف خود اختصاص دهید. در غیر این صورت شما زمان را از دست می‌دهید و موفقیت هیچوقت نخواهد آمد.

آدم های موفق می‌دانند که علت موفقیت‌شان استفاده مفید از هرلحظه و هر ساعت از وقت‌شان است.

  1. تخصص داشته باشید: برای کسب موفقیت در هر حوزه ای به طور کلی نیاز است که در آن حوزه آموزش های لازم را ببینید. اگر مهندس کامپیوتر و یا فروشنده هستید لازم است که اول در این حوزه آموزش های لازم را ببینید.
  2. شکست ها را با ارزش بدانید: بدون شک همه ما بار ها شکست میخوریم، بر عکس دید عوام شکست اتفاق بدی مانند مریضی است. اما در واقع شکست یک تجربه با ارزش است که اگر بتوانیم از آن درس بگیریم میتوانیم به کمک آن به موفقیت های بعدی برسیم. به طور مثال کدنویسی که در یک پروژه خود با شکست مواجه می‌شود در اقدام بعدی خود دیگر کد های اشتباه قبل یا بی دقتی های قبلی را وارد کار نمی‌کند.
  3. خلاقیت داشته باشید: داشتن خلاقیت و تفکر نوآورانه در هر کسب و کاری از خانه داری تا معلمی باعث می‌شود بتوانید متمایز و بهتر از بقیه اقدام کنید و در عین حال لذت بیشتری از زندگی خود ببرید.
  4. اعتماد به نفس داشته باشید:برای موفقیت باید به خود باور داشته باشیم. باید ویژگی های و خصوصیات خود را شناسایی کنیم و آنهایی را که مفید است در راستای اهاف خود به کار بگیریم.
  5. ابتکار عمل و پیشگامی: وقتی می‌خواهید به فراتر از امور معمول روزانه برسید لازم است که پیشگام باشید.

برای اینکار لازم است که توانایی تصمیم گیری سریع و قطعی را داشته باشیم.

  1. رقابت را کنار بگذارید: در دنیای واقعی شایستگی اساس پبشرفت شناخته می‌شود. به جای ایجاد رقابت های ناسالم با دیگران سخت‌کوشی و اراده راسخ را در خود پرورش دهید و سعی کنید شایستگی های لازم را به دست آورید.
  2. در یادگیری حریص باشید: برای موفقیت لازم است که بیاموزیم هر چقدر بیشتر بدانیم انتخاب ها و گزینه های بیشتری را برای خود متصور می‌شویم اما لازم است این مطالعات و یادگیری ها هدفمند و در راستای اهداف ما باشند.
  3. ثبات شخصیت داشته باشید: لازم است که بتوانیم به یکپارچگی شخصیت برسیم و از اقدامات تکانشی دوری کنیم. به طور مثال سرمایه گذاری که نتواند در بالا و پایین بازار شخصیت خود را حفظ کند و با توجه به شرایط رفتار های بسیار متفاوتی نشان دهد به قطع محکوم به شکست است.
  4. اشتیاق را جایگزین آرزو کنید: آرزو ها باعث می‌شوند که ما از اقدام فاصله بگیریم و فقط به ذهن خود برای ارضای میل خود به موفقیت رجوع کنیم. اما اشتیاق با تلاش همراه است و موفقیت را به همراه دارد.
  5. صداقت: صداقت یعنی اینکه از هسته وجودی تغییر ناپذیری برخوردار باشید. در این صورت می‌توانید با تغییرات بزرگی سازگاری پیدا کنید که ممکن است دیگران را از مسیر زندگی خارج کند.
  6. الگو‌های ذهنی خود را بازنشانی کنید: رشد فردی اغلب ناشی از دیدن مسائل از چشم انداز های تازه است به جای اینکه کار جدیدی انجام دهیم.
  7. شانس را ایجاد کنید: شانس زمانی به وجود می‌آید که شما بتوانید به کمک آموخته‌های خود از فرصت های به وجود آمده به خوبی استفاده کنید.
  8. اولویت دادن به تعادل بین کار و زندگی

نکته نهایی برای دستیابی به موفقیت پایدار، اولویت دادن به تعادل بین کار و زندگی است. موفقیت فقط به کار سخت نیست. این همچنین در مورد مراقبت از خود و روابط خود است. اولویت بندی تعادل بین کار و زندگی به معنای تعیین مرز بین کار و زندگی شخصی، مراقبت از سلامتی و گذراندن وقت با عزیزان است.

رهبران صنعت مانند ریچارد برانسون، آریانا هافینگتون و جف وینر همگی بر اهمیت تعادل بین کار و زندگی تاکید کرده اند.

  1. عادت های درست: عادت ها رفتار هایی هستند که میتوانید بدون صرف انرژی زیاد انجام دهید ولی ممکن است زمان زیادی از روز خود را به عادت های خود اختصاص دهید. اگر میخواهید موفق شوید این عادت ها باید در راستای اهداف شما باشد. مانند نویسنده‌ای که عادت دارد روزانه هزار کلمه بنویسد.
  2. انضباط شخصی: انضباط شخصی کلید موفقیت است. یعنی اینکه بخواهیم و بتوانیم کار ها و مسئولیت های خود را به خوبی انجام دهیم.
  3. پس انداز کنید: عادت به پس انداز کردن و داشتن یک پشتوانه مالی بسیار کمک کننده است. سعی کنید اول پس انداز کنید سپس برای بقیه پول خود برنامه ریزی کنید.
اصول موفقیت چیست
اصول موفقیت چیست

توصیه های کارنگی برای موفقیت:

  1. روی خود سرمایه گذاری کنید
  2. ریسک کار ها را تقسیم کنید: تمام تخم مرغ های خود را داخل یک سبد قرار ندهید
  3. موفقیت حاصل برخورداری از یک ذهن باز و برخورد خوب با مردم است
  4. احساسات خود را کنترل کنید.
  5. سخنرانی در جمع یک صحبت عادی است.
  6. حلقه ارتباطیی خود را گسترش دهید
  7. به دنبال دانش و ارزش باشید نه فقط پول
  8. سفر کنید تا ذهنتان باز شود
اصول موفقیت چیست ؟
اصول موفقیت چیست ؟

ویژگی افراد ناموفق

    1. آدم های ناموفق به ندرت اراده و شجاعت کافی برای عملی کردن یک فکر خوب را دارند. آنها همیشه به دنبال پیدا کردن دلیلی هستند که چرا یک کار انجام شدنی نیست.
    2. عدم اعتماد به نفس:
    3. عدم مسئولیت پذیری و تعهد
    4. ترس: ترس یک حس لازم برای بقا انسان است اما عدم کنترل روی آن باعث شکست می‌شود.
    5. عدم تاب آوری: تاب آوری یعنی اینکه بتوانیم پس از رویارویی با مشکلات و بحران ها به حالت عادی برگردیم و بتوانیم با دیگر موانع و موقعیت های سخت رو‌به رو شویم.
    6. عدم شناخت چرایی زندگی و نداشتن چشم انداز
    7. عدم انضباط شخصی
    8. انتظار برای فرا رسیدن زمان مناسب
    9. عدم تمرکز
    10. آرزو و امید به جای اشتیاق و عمل
    11. عدم پشت‌کار

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://mindcenter.ir/?p=1460
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x